Sukhoi Superjet 100 представлен на выставке FIDAE

рейтинг: +14+x

27 Mar 2014 09:35

FIDAE2014_logo_web.gif

Самолет Sukhoi Superjet 100 представлен на стенде компании SuperJet International на Международном аэрокосмическом салоне Латинской Америки FIDAE 2014 в виде модели в ливрее мексиканской авиакомпании Interjet, которая выполняет полеты на SSJ100 в Латинской Америке.

В настоящее время в эксплуатации у авиакомпании находится пять самолетов SSJ100. Недавно Interjet был передан шестой самолет.

Общий налет пяти SSJ100 с начала коммерческих полетов в сентябре 2013 года составил свыше 4 000 часов за более, чем 3 800 рейсов. Sukhoi Superjet 100 продемонстрировал регулярность вылета 99% . При этом среднесуточный налет при максимальном использовании составляет 11 часов.

«Этот самолет идеально подходит для авиакомпании Interjet», – говорит Хосе Луис Гарса, главный исполнительный директор авиакомпании Interjet. «Он обеспечивает высокий уровень комфорта по сравнению с другими самолетами на рынке региональных перевозок, также обладает низкими эксплуатационными расходами. Интенсивная эксплуатация самолета SSJ100 вскоре позволит выполнять первые полеты в США на более длительные расстояния».

В ближайшие месяцы начнутся полеты авиакомпании Interjet на самолетах SSJ100 в США: все требуемые разрешения авиационных властей США, необходимые для осуществления полетов из Мексики в Северную Америку, были получены.

Выставка FIDAE 2014 проводится с 25 по 30 марта 2014 года в Сантьяго (Чили).

//источник: http://www.scac.ru/ru///

перевод на английский язык

Santiago (Chile) March 26th, 2014

SuperJet International – joint venture between Alenia Aermacchi and Sukhoi Holding, responsible for the sales of the Sukhoi Superjet 100 in the Western markets, along with after-sales support and training – is pleased to provide the results of the first 6 months of operations with the Mexican airline Interjet.
Starting from the Entry Into Service in September 18, 2013 with the first two aircraft and up to March 8, 2014 the five SSJ100s in service with Interjet have shown intensive operations, accumulating over 4.000 flight hours and over 3.800 flight cycles during their commercial operations.
Throughout this period the aircraft experienced not even one cancellation and confirmed a dispatch reliability of 99% (98,95%), thanks also to an efficient and reliable after-sales solution developed by SuperJet International with a modular and flexible array of services, capable of providing customers with 24/7 support for spares, tooling and technical queries.
“We are extremely proud of the Superjet’s performance – states Mr. Nazario Cauceglia, Chief Executive Officer of SuperJet International – our Customer Services’ organization is working hard and doing well to guarantee the maximum reliability. Not only we are flying, but we are flying well. In the second half of 2013 we also made significant improvements in the supply and delivery chain. Our goal now is to deliver 11 aircraft to Interjet by the end of the year”.
The SSJ100 aircraft are operated from Mexico City to various Mexican destinations: Torreon, Aguascalientes, Campeche, Minatitlan, Manzanillo, Zacatecas, Mazatlan, La Paz, Reynosa and Palenque. The longest flight performed is Mazatlan-Mexico City (1H 43’), while the shortest one is Mexico City- Aguascalientes (0 H 42’). The maximum utilization in a day was over 11 flight hours.
“This aircraft is the perfect choice for Interjet airline – says Jose Luis Garza, Chief Executive Officer of Interjet – it provides greater comfort than other aircraft in the regional market as well as outstanding fuel consumption and improved maintenance costs. The SSJ100 great performance will allow us to start the first flights across the United States border on longer routes soon”.
The United States Federal Aviation Administration (FAA), in fact, provided Interjet with the authorization to fly the SSJ100 from Mexico to North America. With 6 SSJ100 aircraft in its fleet, Interjet is currently planning to introduce the new regional jet on new routes to the USA.

http://www.superjetinternational.com/mediacenter/the-ssj100-confirms-its-superb-performance/

(опубликовано: Artem Dotsenko)

рейтинг: +14+x

fancy-divider.gif
fancy-divider.gif

Случайные статьи